"onko mulla voluntaristinen ihmiskäsitys?"

eijumalauta. siis tääkö mun pitää nyt sit selvittää ennenkö pääsen suunnittelemaan kokonaisvaltaisesti niitä liikennevaloja? eikö näille enää riitä se mikä tähänkin asti eli että hajenko kaupasta tänään perjantaina kaksi litran purkkia rasvatonta maitoa vai otanko sen puolentoista litran? kun mun mielestä siinä on jo ihan tarpeeksi haastetta ja aivotyöskentelyä mullen. että meneekö se kaksi litraa vanhaksi ennen eräpäivää vai kerkiikö siitä miten paljon juoda murojen kanssa ja syökö ne pienokaiset huomenaamulla puuroa vaiko eikö vai voileipää maidon kanssa? ihan sama yhtälö kun että pitäs tänään tietää että paljon menee huomenna vettä: suihkutetaanko kaikin vai käypikö joku vannassa eli kylvyssä että äippä tietää tilata tarvittavan vesimäärän kaivolta etukäteen?

eiherraisä sentään. onkohan tää työelämä nyt sit lopun perin mua varten ollenkaan?

voluntaristinen? onko sillä jotain tekemistä vokkerin, tän kuuluisan ravijuoksijan kanssa? onko mulla sama ihmiskäsitys ko vokkerilla oli?

päätä särkee.